مدیریت استارت آپ

0

برای رسیدن به موفقیت فرضی باید پارامترهایی در نظر گرفته شود، به بیانی دیگر هر استارت آپی نمی تواند به رغم داشتن ایده ی نو و کار آمد به موفقیت برسد. برای توفیق یک شرکت نوپا با ایده ایده و راهکاری خلاقانه، چند گزینه مطرح است؛ در ابتدا باید در نظر داشت که ایده ی اولیه تا چه حد مناسب است، چه میزان از نیاز های مشتریان را برطرف می کند و تا چه حد قابل گسترش است. چالش بعدی مربوط به تیم اجرایی است، بازدهی و کارآمد بودن تیم اجرایی تا حد زیادی در موفقیت یک استارت آپ تاثیرگذار است. یک ایده ی جذاب و درخشان در صورت اجرای ضعیف هیچ اقبالی نخواهد داشت. حال باید دید برای اجرای ایده ی اولیه، چه مدل کسب و کاری مناسب تر است. انتخاب مدل مناسب در فراوانی و پایداری مشتری نقش به سزایی دارد. سرمایه گذاری کارآمد و زمان اجرای ایده نیز از دیگر پارامترهای موفقیت هستند. شاید با توجه به نتایج تحقیقات بتوان گفت زمان شناسی مهم ترین نقش را در توفیق و گسترش یک کسب و کار نو ایفا می کند. کارآفرین باید بتواند تشخیص دهد که ایده ی مورد نظرش چقدر از زمان جلو تر است و آیا محیط آمادگی اجرای آن را دارد؟

اما به صرف موفقیت یک استارت آپ نمی توان نسبت به ادامه ی کار آن نیز خوشبین بود. یک استارت آپ باید بتواند گسترش یابد و همچنان توفیق خود و رضایت مشتریانش را به همراه داشته باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید بیشتر از نویسنده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.