تبلیغات در گوگل چیست؟

0

در عصردیجیتال تبلیغات در گوگل نوعی از بازاریابی دیجیتال است و از ارکان مهم تجارت الکترونیک است که در آن تبلیغ کنندگان تنها در صورتی هزینه تبلیغ را پرداخت می‌کنند که افراد بر روی آن کلیک کنند. این روش تبلیغاتی و بازاریابی یکی از روش‌های گوگل ادوردز در سیستم تبلیغاتی گوگل است. کسب و کارهای مختلف می‌توانند از این روش تبلیغاتی برای قرار دادن سایت خود در نتایج و صفحات برتر گوگل استفاده کنند. این خدمات را شرکت‌های تبلیغاتی که نماینده گوگل در کشورهای مختلف هستند، برای کسب و کارهای مختلف انجام می‌دهند.

تصمیم گیری برای استفاده از سیستم تبلیغات کلیکی گوگل بستگی به بودجه و استراتژی‌های بازاریابیِ کسب و کارها دارد. گروهی از کسب و کارها تنها دوست دارند تا به صورت طبیعی به رتبه‌های برتر و نتایج برتر صفحات مختلف گوگل برسند، اما این روش به تنهایی زمان زیادی می‌برد؛ زیرا در دستیابی به نتایج ارگانیک باید مقالات سئو شده در سایت به طور مداوم منتشر شود.

تبلیغات گوگل، برنامه تبلیغاتی آنلاین شرکت گوگل است که باعث می شود مشتریان جدید به دست آورد و کسب و کار خود را رونق داد.

تبلیغ کلیکی چیست؟

برخی از فروشگاه‌ها و کسب و کارها برای افزایش فروش خود، به تبلیغ در سایت‌ها و وبلاگ‌ها می‌پردازند. پرداخت به ازای کلیک یعنی با هر کلیکی که کاربر می‌کند و وارد سایت یا وبلاگ شما می‌شود، به ازای کلیک مبلغی از بودجه تبلیغات به عنوان حق‌الزحمه گوگل کسر می شود. پس در سیستم‌های کلیکی، میزان درآمد، بر حسب کلیک‌های بازدید کننده شماست.

انواع تبلیغات در گوگل

خدمات در گوگل بسیار متنوع است. علاوه بر ارائه خدمات وسرویس های جستجوگر، فعالیت گسترده‌ای نیز در سیستم تبلیغاتی دارد. به کمک تبلیغات گوگل، می‌توان انتخاب کرد که تبلیغات در کجا به نمایش در آید، بودجه مناسب کسب و کار خود را برای تبلیغات تنظیم کرد.

فرمت‌های مختلف تبلیغات در گوگل عبارتند از:

  1. تبلیغات متنی: مهم‌ترین نوع تبلیغات که به صورت جستجو و نمایشی امکان تبلیغ دارد
  2. تبلیغات همراه با افزونه‌های تبلیغاتی: ضمیمه های مرتبط چون آدرس، پیشنهاد، تخفیف و… با قابلیت نمایشی
  3. تبلیغات فروشگاهی Shopping : مناسب برای جستجوی محصولی برای خرید از سوی کاربران
  4. تبلیغات ویدئویی: مناسب برای تبلیغ روی محتوای ویدئویی
  5. تبلیغات تماسی: تنها با یک کلیک، امکان تماس کاربر با صاحب و کار از طریق ابزارهای ارتباطی چون موبایل و…
  6. تبلیغات اپلیکیشنی: مناسب برای تبلیغ برای نصب اپلیکیشن با استفاده از سرویس گوگل پلی

مزایای تبلیغ در گوگل ادز

از امکانات گوگل ادوردز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. می تواند وب سایت در رتبه اول جستجوهای گوگل در کوتاهترین زمان و با کمترین و ارزان ترین هزینه قرار بگیرد.
  2. امکان نمایش تبلیغ شما در صفحات فارسی جستجوی گوگل و برای بینندگان داخل ایران وجود دارد.
  3. آگهی تبلیغاتی گوگل برای کسانی به نمایش در می‌آید که به دنبال خدمات و کالایی هستند.
  4. هزینه تبلیغات تنها به ازای کلیک روی تبلیغات شما از هزینه شما کسر می گردد.
  5. سقف هزینه روزانه در این سرویس قابل کنترل است.
  6. امکان تعیین کشوری که تبلیغات در آنها نمایش داده شود.
  7. امکان تعیین ساعاتی که تبلیغات نمایش داده شوند.
  8. امکان تعیین صفحه ای که بینندگان آنها را رویت کنند.
  9. امکان نمایش آگهی از همان زمانی که آگهی ساخته شود.
  10. امکان تعیین هزینه برای هر کلیک وجود دارد.

ساز و کار تبلیغات گوگل ادز

تبلیغ در گوگل، یکی از برترین‌های تجارت الکترونیک که با استفاده از کلیک دریافت شده، مبلغی هزینه می شود که در اصطلاح انگلیسی به عنوان Pay Per Clicks شناخته می‌شود و به معنی پرداخت به ازای هر کلیک است.

پس، با هر کلیک کاربر مبلغی از بودجه کسر می شود. در واقع،  Pay Per Click نوعی از تبلیغات آنلاین است که در آن مخاطبان تبلیغات به وب سایت یا رسانه تبلیغ دهنده هدایت می شوند و هزینه آن بر اساس تعداد کلیک ها پرداخت می شود.

نمایش تبلیغات گوگل به مشتریان رایگان است، یعنی زمانی که مشتری کلمات کلیدی شما را سرچ می‌کنند و تبلیغ را مشاهده می‌کند، هیچ هزینه‌ای ندارد و فقط زمانی هزینه خواهد داشت که مشتری بر روی تبلیغ کلیک کند و وارد سایت شود.

تبلیغات در گوگل پلی

تبلیغات در گوگل پلی و اپل استور بهترین راه برای تبلیغ اپلیکیشن ها و نرم افزارها است. گوگل پلی و اپل استور نرم افزارهای کاربردی هستند که کاربران جهت نصب اپلیکیشن به آنها مراجعه می نمایند. این دو نرم افزار معروف و معتبر در واقع فروشگاههای اینترنتی بوده که به فروش خدمات شرکتها از طریق فروش و نصب اپلیکیشن ها و برنامه های کاربردی می پردازند.

تبلیغات در گوگل پلی با گوگل ادز

تبلیغات در گوگل پلی از طریق بستر گوگل ادوردز صورت می پذیرد و تعداد نصب قابل اندازه گیری و ردیابی است. با روش تبلیغات در GOOGLE PLAY تعداد نصب اپلیکیشن های سازگار با گوشی های هوشمند به طرز چشمگیری افزایش می یابد. شرکتها و سازمانهای زیادی با تبلیغ برنامه کاربردی خود در گوگل پلی تعداد نصب اپلیکیشن های خود را به چندین برابر رسانیده اند.

نحوه تبلیغات در گوگل پلی

در تبلیغات در گوگل پلی این امکان وجود دارد که به پنل کاربری گوگل ادوردز دسترسی داشت، به عبارتی می‌توان حساب گوگل پلی را به گوگل ادوردز متصل نمود. هزینه های نصب هر بار اپلیکیشن را تعیین و سقفی برای هزینه های روزانه خود مشخص کرد.

گوگل ادوردز با آنالیز کلمات کلیدی و تبلیغات، اقدام به نمایش آن در محیط ها و بسترهای مناسب و مربوطه می‌نماید. به این ترتیب با توجه به اینکه تبلیغات شما مربوط به نصب اپلیکیشن است، کاربران آن را در گوگل پلی، یوتیوب، نتایج جستجوهای گوگل و سایتهایی که مرتبط با موضوع نرم افزار شما هستند نمایش می دهد.

تبلیغات در گوگل با افراد متخصص

لزوماٌ تضمینی برای اینکه سایتی در صفحه اول و نتایج اول گوگل ظاهر شود، نیست. چرا که باید به این مقوله به صورت تخصصی و مدیریت شده توجه کرد؛ تمرین و تجربه بسیار سبب موفقیت می شود و حتی کسب جایگاه اول در نتایج گوگل را به ارمغان می آورد. پس این کار را به افراد کارآزموده و مجرب شرکت‌های تبلیغاتی بسپارید که در این حوزه فعال‌ترند.

ممکن است شما دوست داشته باشید بیشتر از نویسنده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.