استارت آپ های ایرانی

0

با گسترش استفاده از سیستم های هوشمند و جا افتادن سرویس های آنلاین در زندگی روزمره، این روزها شاهد ظهور و پا گرفتن استارت آپ های ایرانی در حوضه های مختلف هستیم. بسیاری از آن ها امروزه شرکت هایی گسترده و شناخته شده هستند و شاید دیگر استفاده از عنوان استارت آپ برای آن ها چندان دقیق نباشد. به طور مثال دیجی کالا امروز پس از گذشت  ده سال، از بزرگترین و موفق ترین شرکت های ایرانی در زمینه ی فروش آنلاین به شمار می رود.

اما همه ی استارت آپ ها ایده ی اولیه شان حول محور فروش و معرفی محصولات به صورت آنلاین نیست؛ بلکه خدمات فراوانی از جمله حمل و نقل درون شهری نیز با استفاده از امکانات فضای مجازی امکان پذیر شده است. همین ایده ی یک خطی اساس کار اپلیکیشن اسنپ است.

اسنپ که از زیر مجموعه های شرکت بامیلو است، کار خود را ابتدا با نام تاکسی یاب آغاز کرد و سپس به اسنپ تغییر نام داد. با دانلود این برنامه شما می توانید مبدا و مقصد خود را روی نقشه مشخص کنید و پس از برآورد هزینه، در صورت تمایل درخواست تاکسی بدهید. پس از یافتن نزدیک ترین تاکسی به مبدا، اسم، شماره تلفن و اطلاعات راننده و ماشین برای شما نمایش داده می شود و به این ترتیب میزان خطا و اشتباه به حداقل می رسد. سرویس دهی اسنپ بیست و چهار ساعته است. پس نگرانی از نبودن ماشین در هر ساعتی از شبانه روز وجود ندارد. قیمت تمام شده نیز غالبا از قیمت آژانس پایین تر است و راننده های این شرکت هم معمولا برخورد حرفه ای تر و محترمانه تری نسبت به سایر راننده ها دارند.

با این تفاسیر استفاده از این سرویس برای حمل ونقل درون شهری راهی ایده آل به نظر می رسد. اما طبیعتا هیچ سیستمی همیشه ایده آل عمل نمی کند، با توجه به سرعت پایین اینترنت در کشورمان این احتمال وجود دارد که درخواست شما در یکی از مراحل به مشکل بخورد. برای مثال بارها اتفاق افتاده که به دلیل مشکلات اینترنتی، نقشه روی تلفن همذاه راننده باز نشود و اگر شما نیز مقصد خود را به درستی بلد نباشید با مشکلات همیشگی و گم شدن و … مواجه خواهید شد. مساله ی دیگر، زمان ثبت درخواست شماست. اسنپ ادعا می کند که یک سرویس بیست وچهار ساعته است و در تمام نقاط شهر پوشش دهی دارد. اما اگر در برخی از ساعات شبانه روز، برای مثال، در ساعات اولیه ی بامداد درخواست اسنپ کردید و هیچ راننده ای درخواست شما را نپذیرفت، متعجب نشوید. این احتمال وجود دارد که هیچ تاکسی ای درخواست شما را نپذیرد و یا اولین ماشین آنقدر از شما دور باشد که برای رسیدن آن زمان زیادی منتظر بمانید. پس همیشه نمی توانید روی اسنپ حساب کنید. از دیگر نقاط ضعف این اپلیکیشن محبوب می توان به محدود بودن سرویس دهی آن به پایتخت اشاره کرد. به نظر می رسد اسنپ حالا آنقدر شناخته شده و همه گیر هست که بتواند گستره ی فعالیت و خدماتش را بیشتر کند.

از اقدامات مثبت و شایان ذکر این شرکت می توان به حمایتش از رویداد های فرهنگی و ارائه ی بسته های تخفیفی اشاره کرد. برای مثال اسنپ در جریان جشنواره ی بین المللی فیلم فجر، بسته های تخیفی ویثژه ای را به مشتریانش ارائه می داد.

در نهایت می توان گفت استفاده از این سرویس در مقایسه با سرویس های آژانس برای مشتری بسیار راضی کننده تر است. چرا که نهایتا شما با یک شرکت طرف هستید؛ نه یک راننده و یا دفتر کوچک تاکسی تلفنی.

حال باید دید پشتیبانی و برطرف کردن خطاهای ریز و درشت این اپلیکیشن می تواند موفقیت آن را بیش از پیش تضمین کند، یا اسنپ قافیه را به رقیبان تازه نفسش مانند تپ 30 خواهد باخت.

مطالب آموزشی مدیریت سرمایه و سرمایه گذاری

ممکن است شما دوست داشته باشید بیشتر از نویسنده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.